Skocz do zawartości

Zdjęcie

kurnik na 50 kur - jakie wymiary?

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 eternalbeing

eternalbeing

Nowy

• Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 19 marzec 2012 - 21:30

witam, jestem studentką wydziału Architektury i Urbanistyki w poznaniu. W tym roku przyszlo mi zaprojektowac kurnik. stad moje pytanie do Państwa o pewne rady ;]

1. chodzi o kurnik na 30 - 50 kur, z mozliwoscia rozwoju. czy kurnik o wysoki na 2m oraz szeroki na 3m oraz dlugi na 8m bedzie wystarczajacy? do tego dojdzie wybieg na świeżym powietrzu z mozliwoscia dostawiania odpowiednich modulow

2. piodla i karmidla - czytalam ze najlepiej gdy poidla sa na wysokosci piersi kury - prawda? i co z karmidlami - sytuawane sa obok poideł? na tej samej wysokosci?

3. grzeda - miejsce gdzie kury skladaja jajka. nie orientuje sie wogole jak wyglada takie miejsce - moze macie gdzies zdjecia z kurnika pokazujace to miejsce? czy kazda kura ma swoja grzede?

wiem, ze moje pytania moga sie wydawac śmieszne i niezrozumiale, ale niestety bedac dzieciakiem nie zwracalam na to uwagi a kurnika dawno nie widzialam.
jesli w czyms sie myle prosze o sprostowanie
pozdrawiam!
  • 0

#2 Kropacz

Kropacz

Nowy

• Użytkownik
  • Pip
  • 17 postów

Napisano 19 marzec 2012 - 23:43

Ale ty chcesz budować ten kurnik czy tylko go zaprojektować? Na 50 kur to taki kurnik 3x8 to kury bedą miały luksus. Jak kury mają mieć wybieg to poidła i karmidła lepiej mocowac na zewnatrz. Co do wysokości 2 metrów to troche mało, daj "ustawowe" 2,5 metra, że jak sam wejdziesz to nie bedziesz sie czuł jak w jaksini.

Acha a sprzęt taki jak karmidła i poidła to się kupuje gotowe i stawia sie na ziemi, kura z natury je i pije z ziemi, nikt jej nie podstawia pod nos paszy.
  • 0

#3 jurlesz

jurlesz

Nowy

• Użytkownik
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 21 marzec 2012 - 22:05