Forum Rolnicze

Pełna wersja: Sad
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jestem tu nowa więc jeśli zły dział to proszę o przeniesienie.
Mam takie pytanie- ponieważ jestem zielona w temacie.
Mianowicie odziedziczyłam 3 ha ziemi i teraz myslę jak to zagospodarować. Ziemia dobra- pierwsza i druga klasa. Z racji tego że nie dysponuję nadmiarem czasu, chciała bym to jakoś rozsądnie "zagospodarować". Pomyślałam o sadzie- śliwki, czereśnie, brzoskwinia. Mam pytanie czy do sadu są jakieś dopłaty unijne? Za każde informacje będę wdzięczna tak jak za dobre rady równieżSmile
Nistety wśród znajomych nie mam kogo zapytać, muszę się wybrać do ARMiRU jak będę miała więcej czasu.
Do sadu Dorotko jest z bynajmniej bylo nie cale 700zl/ha
Pozdrawiam
Teraz dopłaty masz do każdej uprawy, nawet jak leży ugór to można pokombinować i wpisać że warunki atmosferyczne nie pozwoliły na uprawę i nikt się nie przyczepi. Jeśli nie masz zbyt wiele czasu to nie wiem czy sad to dobry pomysł... Trzeba mieć ciągnik, kosiarkę i opryskiwacz w dodatku znać sie na chorobach drzewek i opryskach na to. Trzeba też trochę zainwestować bo sadzonki sporo kosztują, no i na to trzeba poświęcić duuużo czasu. W dodatku rwanie z takiego areału trwa parę tygodni , dlatego trzeba mieć na to czas, ludzi i pewny zbyt. Jeśli już chcesz koniecznie sad to może z jabłoniami, albo zasadź czarną porzeczkę, też trzeba trawę kosić i pryskać, ale zbiór przynajmiej kombajnem, a jak jest dobry rok to można mieć potężny zysk z hektara. Napisz jakie masz maszyny i jakie doświadczenie co do upraw i czy masz jakiegoś męża, syna, brata który pomoże, bo wiesz kobieta sama w gospodarce niewiele zrobi. Pozdrawiam Smile