Skocz do zawartości


Zdjęcie

wspomaganie do Ursusa C-360 ; C-330


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 piomall

piomall

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów

Napisano 08 czerwiec 2012 - 20:40

Witam wszystkich użytkowników forum, planuje zakup wspomagania układu kierowniczego do C-360. Problem polega na tym, które wybrać z napędem pampy wspomagania z wału korbowego czy z napędem pompy z rozrządu ( tak jak w OSTRÓWKU ) która z podanych sprawuje się lepiej w pracy.
Za odpowiedzi dziękuję. Pozdrawiam

  • 0

#2 Miki

Miki

    Administrator

  • Administrator
  • 1114 postów

Napisano 10 czerwiec 2012 - 07:22

Ja bym wybrał na wał korbowy bo jest więcej siły. Ale najlepiej niech inni się wypowiedzą.
  • 0

#3 izydor6280

izydor6280

    ::Expert Renault::

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 745 postów

Napisano 10 czerwiec 2012 - 08:12

na wale beda wieksze obroty, dzieki czemu bedziesz mugl lekko krecic na niskich obrotach silnika

  • 0

#4 Strzała138

Strzała138

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów

Napisano 15 styczeń 2013 - 22:44

Witam Pana
Jeżeli temat jeszcze aktualny to Panu napiszę swoje zdanie.
Pierwsza sprawa to to że roku 1969 jako pierwszy w kraju wykonałem i zastosowałem w ciągniku rolniczym taki sam hydrostatyczny układ kierowniczy jakie są produkowane teraz .Jako młody chłopak zgłosiłem ten wzór użytkowy do fabryki ciągników Ursus, pomysł nie został przyjęty nie podano dlaczego, myślę że dlatego że nie byłem inżynierem bo takie były czasy.
Na zgłoszenie tego do urzędu patentowego nie było mnie stać, wykupienie prawa ochronnego na 10 lat kosztowało bardzo dużo.
Ja napęd pompy zrobiłem z wału korbowego ale radzę Panu kupić układ z napędem z wałka napędu pompy wtryskowej. W tym wypadku pompa zębata nie przekracza swoich max obrotów i nie nagrzewa oleju do wysokiej temperatury a wydajność jej jest dopasowana do zapotrzebowania cylindra skrętu i nie ma obawy aby ciężko się kierowało.

Pozdrawiam.
Z. Gocko.



  • 0

#5 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 16 styczeń 2013 - 11:25

Nie rób z napędem pompy z rozrządu jak w ostrówku, w ostrówkach to wspomaganie jest kiepskie.
  • 0

#6 kamil2504

kamil2504

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 17 styczeń 2013 - 11:00

Nie rób z napędem pompy z rozrządu jak w ostrówku, w ostrówkach to wspomaganie jest kiepskie.




Witam . Mam problem z c330 a mianowicie z jego pompa wodna gdy zaleje wody ucieka ona dolna dziurka w pompie czym to jest spowodowane ???
  • 0

#7 przemek2092

przemek2092

    V.I.P

  • Moderator
  • 1052 postów

Napisano 17 styczeń 2013 - 17:41

To już jest inny temat, proszę założyć nowy wątek dotyczący pompy a w tym odnosić się tylko do tematu wyżej. pozdrawiam
  • 0

#8 Mars9

Mars9

    Rolnik

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 278 postów

Napisano 18 styczeń 2013 - 16:18

No to co z tą pompą wspomagania ? Może i ja założę ? :) Jaka jest lepsza ? Ile to kosztuje ? I czy można samemu zamontować ? Co jeszcze oprócz pompy jest potrzebne ? Może koło pasowe ?
  • 0

#9 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 18 styczeń 2013 - 16:34

bez problemu założysz samemu wspomaganie. Potrzebna pompa, orbitrol, węże, siłownik, zbiornik i trochę wyobraźni. Na allegro możesz podpatrzyć co trzeba w gotowych zestawach , poza tym jest masa filmów z montażu na necie.
  • 0

#10 przemek2092

przemek2092

    V.I.P

  • Moderator
  • 1052 postów

Napisano 18 styczeń 2013 - 17:28

Dokładnie massey ;) na allegro jest dużo całych zestawów a jeśli chcesz cos dokładnie sie dowiedzieć to możesz zadzwonić pod pretekstem kupna danego zestawu i wypytać ;D na pewno taka osoba udzieli ci dokładnych i fachowych podpowiedzi ;) ale nie ma w tym nic skomplikowanego ;)
  • 0

#11 Mars9

Mars9

    Rolnik

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 278 postów

Napisano 18 styczeń 2013 - 18:41

No i super :) a ile frajdy do tego :)
  • 0

#12 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 18 styczeń 2013 - 21:11

na alegro widziałem te zestawy wspomagania ale moim zdaniem nie wszystko jest ok osobiście wolałbym pompę na wałku rozrządu chociaż na wolnych obrotach może trochę brakowac oleju a mocowanie siłownika też mi się nie podoba bo powinno być na osi(wsporniku) a nie jak w tych zestawach do korpusu ciągnika i wtedy układ kierowniczy nie jest stabilny podczas przechylenia wspornika przednich kół ciągnik w niewielkim stopniu sam skręca i niepotrzebnie wybija tulejki na wsporniku bo podczas skręcania siłownik szarpie całym wspornikiem osi jeśli ma ktoś inne zdanie to proszę mnie przekonać bo sam planuje wykonać takie wspomaganie bym nie popełnił błędu. Pozdrawiam
  • 0

#13 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 19 styczeń 2013 - 06:39

Tak mocowany siłownik jest w zestawie bo do montażu potrzebne są tylko klucze. nie trzeba nic spawać ani przerabiać jak by to miało miejsce przy siłowniku na osi którego nie ma tam bez kombinowania do czego przykręcić. Tak też w zetorach przez dziesiątki lat montowali i wszystko jest stabilne. Przy tych prędkościach co rozwija ciągnik jest to mało istotne nie wspominając o tym ze znaczące wychyły osi są kilku góra kilkunastu kilometrach na godzinę. Co do obciążania sworznia osi to fakt trochę oberwie. Nie są to straszne wady ale są. Jak masz w planie robić wspomaganie to siłownika daj na oś.
  • 0

#14 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 19 styczeń 2013 - 11:09

tak w zetorze montowano siłownik ale to był wynalazek dwa pokolenia wstecz dziś takich rozwiązań w nowych ciągnikach nie widziałem jedynie na allegro w zestawach ze wspomaganiem a przyspawanie wspornika pod siłownik to żaden problem
  • 0

#15 VoYtek8

VoYtek8

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 2648 postów

Napisano 19 styczeń 2013 - 22:25

Na allegro jest wspomaganie do każdego rodzaju starszych ciągników (t25 Ursusy, Zetory, mniejsze Fergusony), tam nawet na aukcji jest napisane że montaż jest bez wiercenia, spawania, czy różnych przeróbek.
  • 0

#16 piomall

piomall

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów

Napisano 20 styczeń 2013 - 13:52

Witam, piszę aby zamknąć już ten temat. Chciałem także podziękować bardzo za pomoc. Wspomaganie założyłem z napędem z wału, pompa przystosowana do wysokich obrotów ''kołem kierownicy kręci się teraz jednym palcem? mając na widłach tura paletę 700-800kg i przy przednim ogumieniu 10,0/75-15,3?. Wspomaganie kupione kompletne, wszystko solidnie wykonane i dobrze działa. Tylko jeden mankament, jak koledzy zauważyli, to jest siłownik do przerobienia na przednią belkę, bo faktycznie wybija tuleje osi belki.
  • 0

#17 Patryk95xx

Patryk95xx

    Nowy

  • Użytkownik
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 19 marzec 2013 - 17:59

Witam! Chcialbym Pana zapytac jak sprawuje sie to wspomaganie przy c360 i czy warto to wogule zakladac:) aaa i mam jeszcze jedno pytanie, co Pan zrobil ze tur podnosi 700, 800 kg:) ( Moj podnosi max 600 kg i to jest stanowczo za malo) Wiec prosze o rade i szybka odpowiedz:) Pozdrawiam!
  • 0

#18 piomall

piomall

    Użytkownik

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 35 postów

Napisano 19 marzec 2013 - 22:09

Witam, odpowiadając na pytanie, wspomaganie kupiłem takie - http://moto.allegro....3110250681.html wszystko działa sprawnie i do tej pory bez awarii, części zamienne do tego kupisz bez problemu choćby tu http://www.sklepdlar...e/0/96/list.htm , kołem kierownicy kręci się bardzo lekko . Sam montaż przebiegł szybko i bez problemu, tylko wspornik ten pod chłodnicom który trzyma maskę do małej przeróbki poza tym nic innego i nic nie dokupowałem wszystko było w zestawie do montażu.
Co do tura kupiłem taki http://moto.allegro....3093768073.html + widły i szuflę 1,8m , osobiście byłem po odbiór u producenta i go przed zakupem obejrzeć. Sprzęt bardzo solidnie wykonany i myślę że wart swojej kwoty. Siłowniki grube i masywne, myślę że tur dźwignie więcej jak 800kg ale nie chcę przeciążać przodu ciągnika, paletę 800kg dźwiga bez problemu przy obrotach silnika ok. 1200 obr/min przy rozgrzanym oleju po kilku godzinach ciągłej pracy. Polecam Ci wymianę pompy na mocniejszą na pewno pomorze http://moto.allegro....3104344921.html
Założyłem też szerokie koła 10/75 15,3?? nie siada teraz przód ciągnika w miękkim terenie i poprawiło jazdę w uprawach polowych, felgi kupiłem takie http://www.sklep-gre...oducts_id/26038 idealnie pasują do piast ? ściągasz stare koła a zakładasz nowe i gotowe ?
Jak masz jakieś pytania to pisz . Pozdrawiam

  • 0

#19 izydor6280

izydor6280

    ::Expert Renault::

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 745 postów

Napisano 20 marzec 2013 - 13:54

a ja widze jedna wielka wade w kazdym zestawie, jest to sposob montazu silownika, krory kompletnie nie pasuje do ladowaczy, jesli ktos widzial na zywo to wie ze przy lekkim przechyle osi bedzie spieral sie na tej wyporze mocowanej do wspornika
do tega tak zamontowany silownik bedzie szybko sie wybijal, czyli czeste wymiany koncowek drazkow i w najgorszym razie moze wyrwac was lub cala podstawe pod orbitol
polecam przerobic silownik rownolegle do osi, do zwrotnicy wystarczy dokupic was i przykrecic dluzszymi srubami do obecnego, a mocowanie do osi chyba kazdy potrafi zrobic

co do ladowacza polecam pompe wzmacniana, o wiekszym przeplywie oleju
  • 0

#20 Mikruss

Mikruss

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 972 postów

Napisano 20 marzec 2013 - 14:42

przy zetorach chyba przez 30 lat tak robili wspomaganie i jeszcze nie widziałem zeby komuś tłok rozwaliło.
Kolega tak ma założone wspomaganie chyba od 10 lat (samoróba) ma tura i jakoś nic się nie dzieje.
Co do pompy - wystarczy załozyc od zetora 7211 czy pochodnych (ponoć bo ja nie mam ursusa a niby ludzie zakładają)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych