Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ursus C-360 vel Ostrówek - Czym różni się zwolnica zwykła od wzmacnianej?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8627 postów

Napisano 20 grudzień 2014 - 19:14

Mam problem. Kolejny raz zerwało mi się połączenie pochwy ze zwolnicą w Ostrówku i jak zwykle po takiej awarii skrzywiło półoś. Stąd moje pytanie o wzmacniana zwolnice. Co mnie dziwi w pochwie jest więcej otworów niż w zwolnicy.
W zwolnicy jest 6 otworów i tyleż śrób. Natomiast w pochwie jest chyba dwa razy więcej. Czy może wzmacniane znaczy, że w zwolnicy powinno być tyle samo otworów co w pochwie ???? Miałem kiedyś dziadka Ostrówka z 8 lat go tłukłem i nie wiedziałem co to problem ze zwolnicami i nigdy ich nie dokręcałem !!!! Teraz mam dużo młodszą maszynę i dzień zaczynam od dokręcania zwolnić...... Bardzo często dochodzi do zerwania łbów śrub...... Wyciągają się jakby były z gliny...' stosuję śruby wyłącznie w klasie 8,8..... Często z kopalni węgla gdzie każda śrubka, gwóźdź musi mieć atest !!!!! Także to nie wina śrub!!!!!!

Dziękuję za odpowiedzi.
  • 0

#2 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 20 grudzień 2014 - 20:28

jeśli ci się luzuje zwolnica i codziennie ją dokręcasz to się nie dziwię że masz z tym problem bo nie wiem jakie śruby założysz to i tak ci się zluzuje,kołnierz pochwy i zwolnicy w twoim ciągniku jest wybity i nie przyjegają dobrze te dwie płaszczyzny do siebie, najlepiej by było pochwę włożyć w tokarnie lub szlifierkę do płaszczyzn i wyrównać z obudowa zwolnicy jest trochę gorzej ale też trzeba to wyrównać lub wymienić na nową i twoje problemy się skonczą ,jeśli jest tylko nieznacznie wybita płaszczyzna to można wyciąć usczelkę pomiędzy te dwie płaszczyzny i skęcić np.na farbę też to pomaga
  • 0

#3 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8627 postów

Napisano 20 grudzień 2014 - 20:35

Rozumiem, ale woę nową kupić niż to g...... Obrabiać
  • 0

#4 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 20 grudzień 2014 - 22:53

Otworów jest więcej bo przez jedne jest przykręcona prawa zwolnica a przez drugie lewa do tej samej pochwy.
Śruby załóż twarde 12,9. Nie naciągają się. Sprawdź płaszczyznę dolegania pochwy do zwolnicy. Najprościej kup małą tubkę farby olejnej do malowania obrazów, wymieszaj z rzadkim olejem, posmaruj cienko jedną część, skręć, rozkręć i będziesz miał ślicznie odbitą płaszczyznę dolegania. Może być już w samej zwolnicy zwichrowane.
  • 0

#5 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8627 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 11:18

Massaj, dziękuję bo to jest odpowiedź z tymi otworami. Natomiast na pewno jest walnięta i pochwa i zwolnica w dodatku nie mogę jednej śruby wykręcić . zdecydowałem się kupić używkę jest kompletna jakieś 150 km. Ode mnie i może nawet dziś pojadę jak śnieg przestanie padać.
  • 0

#6 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 11:30

Dobrze skręć i twarde śruby załóż. Nie naciągną się, można o wiele mocniej dokręcić, nie niszczą gwintu. Podkładki sprężynujące daj nowe. Stare maja już stępione kanty i nie wbijają się w materiał.
Najlepiej załóż podkładki ząbkowane. Zwykła sprężynowa kompletnie nie nadaje się do twardych śrub. Nie wbija się w nią.
http://www.contakt.p...c90d13e73c51e0f
  • 0

#7 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 13:57

jeśli chcesz kupić używaną kompletną to sprawdż jakie ma przełożenie bo 60 ma 11 zębów na półosi a 4011 i nie jestem pewien czy 355 też, ale ma 12 zębów
  • 0

#8 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8627 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 14:16

11 zębów, w sumie mógłby być wolniejszy :) Można by wrzucić 4-ty bieg :)
  • 0

#9 massay1

massay1

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 1352 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 14:43

Różnica praktycznie niezauważalna. Szkoda zachodu.
  • 0

#10 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 23 grudzień 2014 - 17:25

Vademecum niedaleko mnie na złomie widziałem dziś dwie zwolnice z pochwami do 60 lub 40
  • 0

#11 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8627 postów

Napisano 26 grudzień 2014 - 11:42

Dzięki kolego, ale napewno pochwy są inne w Ostrówku i nie podejdą od traktora. Co do zwolnic to prawdopodobnie mają więcej otworów jak to ustalę na 100% to napisze tu.

Frapuje mnie jeszcze inna sprawa, a mianowicie: Półosie długie czyli pomiędzy mechanizmem różnicowym, a zwolnicą są takie same czy inne. Mam na myśli prawa-lewa????

W C 360 czy C 355
  • 0

#12 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 26 grudzień 2014 - 14:12

półosie prawa i lewa w 60 tce 11 zębów są takie same,ale półoś w 355 i 4011 ma 12 zębów i jest inna na odcinku pomiędzy mechanizmem różnicowym a zwolnicą a różnica polega na osadzeniu bębna hamulcowego w 60 są dwa nacięcia na półosi a w tych drugich chyba jedno
  • 0

#13 Vademecum

Vademecum

    V.I.P

  • Użytkownik
  • 8627 postów

Napisano 26 grudzień 2014 - 14:18

Mam Ostrówka z 90-tego roku więc jest to 60-tka. Skoro są takie same to dobrze..... Bo znalazłem kompletną prawą która też jest trefna u mnie, a zerwałem lewą więc z 3-ech zrobię dwie.

Pozdrawiam
  • 0

#14 grzepaku1

grzepaku1

    Super Farmer

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 614 postów

Napisano 26 grudzień 2014 - 14:37

z prawej zwolnicy do lewej na pewno pasują bo zamieniałem kiedyś półosie w zwolnicach z racji małych uszkodzeń zębów z jednej strony i jak przełożyłem to pracowało po stronie zębów dobrych tylko na wstecznym po stronie lekko uszkodzonych
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych