Ursus C-330 i C-360 - zasady działania układów hamulcowych
#1
Napisano 11 grudzień 2013 - 19:08
-Może ktoś podać rodzaje hamulców dokładnie w ursusie C330 i Ursusie C360 ??,
- Zasade działania hamulca ręcznego , postojowego w ciągniku ursus C360
#2
Napisano 11 grudzień 2013 - 19:57
360 zasadniczy to bębnowe hydrauliczne z dwoma pompkami i wyrównywaczem a ręczny taśmowy na bębnach zasadniczego sterowany mechanicznie.
Zaciągasz dźwignię i taśma zaciska się na zewnętrznej części bębna.
google.pl/search?q=c-360+uk%C5%82ad+hamulcowy&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=K7eoUs-AIoLPtAay14DIBw&ved=0CEkQsAQ&biw=1280&bih=844
#3
Napisano 12 grudzień 2013 - 10:38
#4
Napisano 12 grudzień 2013 - 15:45
#5
Napisano 12 grudzień 2013 - 15:54
#6
Napisano 12 grudzień 2013 - 16:43
#7
Napisano 12 grudzień 2013 - 18:59
#8
Napisano 12 grudzień 2013 - 19:37
#9
Napisano 12 grudzień 2013 - 19:41
trochę pokręciłem z hamulcami pneumatycznymi tzn.przy bębnie jet tkzw. siłownik w którym jest silna sprężyna jest ona ściśnięta powietrzem ok.8 atm. i jeśli naciskamy na pedał to następuje odcinanie powietrza a tym samym zmniejszanie ciśnienia i sprężyna rozpychając się zaczyna hamować,np przy starze 200 trzeba by na tej sprężynie położyć 700kg. żeby była ściśnięta,w skrócie h-ce pneumatyczne działają na zasadzie odcinania powietrza,tak jak np. po odłączeniu p-py od ciągnika przyczepa gwałtownie zablokuje gdyż powietrze zostało odcięte,przepraszam za chaos ale praktycznie naprawdę zrobił bym to lepiej-pozdrawiam
#10
Napisano 12 grudzień 2013 - 20:11
instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_kolowy_ursus_c360_i_c3603p_instrukcja_napraw_1#photo_top
Poza tym nie rozumiem po co te pytania. Jest multum na temat hamulców na necie.
#11
Napisano 12 grudzień 2013 - 22:25
Hamulec zasadniczy C-330 jest co do zasady taki sam jak w C-360 z tą różnicą że napęd jest przekazywany mechanicznie i w związku z tym zamiast cylinderka hamulcowego jest rozpierak a dźwignie i cięgna zamiast pompy hamulcowej i przewodów hydraulicznych.
C-330 nie ma dedykowanego hamulca postojowego, a jego namiastką jest możliwość zablokowania wciśniętego pedału hamulca zasadniczego przez specjalną zapadkę. Oczywiście są dwa oddzielne pedały hamulca i hamulce na każde z tylnych kół.
Hamulec przyczepy, a właściwie sterowanie hamulcem przyczepy jest identyczne w obu cięgnikach. Ciągniki te są wyposażone w pneumatyczny napęd tych hamulców. Hamulce przyczepy hamują jeże ciśnienie w zbiorniku powietrza hamulców przyczepy jest wyższe niż w przewodzie zasilającym czyli tym łączącym ciągnik z przyczepą. Jeżeli hamulec zasadniczy ciągnika nie jest wciśnięty to powietrze jest pompowane do do przewodu pod pełnym ciśnieniem (ok 6 atm). Jeżeli ciśnienie obniży się co się dzieje po wciśnięciu hamulca zasadniczego lub zerwaniu samego przewodu powietrze ze zbiornika przyczepy jest kierowane do cylindrów hamulcowych przyczepy i następuje hamowanie przyczepy.
Hamulce dzielimy na cierne (samochody, ciągniki, pociągi, rowery i wszystkie pojazdy poruszające się po podłożu stałym), hydrauliczne (np. statki i wszystkie pojazdy poruszające się w cieczach) i aerodynamiczne (hamulce samolotów, rzadko samochodów czyli tzw spadochrony hamujące. Same spadochrony są hamulcem aerodynamicznym.
Hamulce cierne dzielimy na klockowe (jak w wagonach kolejowych, wozach z westernów), szczękowe lu inaczej zwane bębnowymi (takie jak w w C-360 i C-330), tarczowe (gdzie okładziny cierne dociska są do jednej lub wielu tarcz (powszechne w nowych samochodach) i pasowe gdzie pas hamulcowy jest dociskany do zewnętrznej powierzchni bębna.
Napęd hamulców może być mechaniczny, hydrauliczny, pneumatyczny lub magnetyczny jak w przypadku tramwajów.
Pamiętaj, że ciągnik rolniczy nie ma hamulców hydraulicznych (no chyba że ktoś takim ciągnikien wybiera się wpław do Szwecji i dodatkowo ciągnik wyposażył w takie hamulce) lecz cierne, aco najwyżej napędzane hydraulicznie.
Siła hamowania może pochodzić wyłącznie od ludzkich mięśni lub siła może być wspomagana z innych źródeł (tzw. ze wspomaganiem). Pozdrawiam!
P.s.
Słowo "pedał" używaj bardzo ostrożnie żebyś nie został oskarżony o homofobię, a to ciężkie oskarżenie. Wiem coś o tym.
Proponuję aby ktoś znający się na temacie przejrzał post gdyż mija wiedza wynika z faktu że widziałem ciągniki, a nie z faktu że dokładnie znam ich budowę.
#12
Napisano 13 grudzień 2013 - 18:04
wg. wiedzy fachowej cytat;hamulec hydrauliczny-hamulec cierny(głownie w pojazdach samochodowych)uruchamiany za pomocą systemu hydraulicznego, złożonego z pompy ,przewodów ciśnieniowych oraz cylinderków roboczych przy każdym z kół...''najbardziej znane to h-ce hydrauliczne bębnowe i tarczowe
#13
Napisano 20 grudzień 2013 - 09:17
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych